Одељење за локалну пореку администрацију, Општинске управе Ада је почео са радом у априлу 2009. године.
Јединица локалне самоуправе сваке године има овлашћење и обавезу да у складу са законом о порезима на имовину донесе и објави на свом сајту до 30. новембра текуће године Одлуку односно Решење о утврђивању просечних цена квадратног метра одговарајућих непокретности за утврђивање пореза на имовину за следећу годину.
Општина Ада сваке године редовно објављује у предвиђеном законском року Решење о утврђивању просечних цена квадратног метра одговарајућих непокретности по зонама на територији општине Ада за утврђивање пореза на имовину.
За утврђивање пореза на имовину неопходно је да Општина Ада, као јединица локалне самоуправе има објављене на свом сајту и следеће одлуке:
– Одлуку о стопама пореза на имовину у Општини Ада,
– Одлуку о стопи амортизације у Општини Ада, за коју се умањује вредност непокретности, осим земљишта, која чини основицу пореза на имовину обвезника који не води пословне књиге,
– Одлуку о одређивању зона и најопремљеније зоне на територији Општине Ада, и
– Одлуку о коефицијентима за утврђивање пореза на имовину за непокретности обвезника који воде пословне књиге у општини Aда.
У складу са одредбама Закона о порезима на имовину, јединица локалне самоуправе и локална пореска администрација спроводи све потребне активности за доношење и објављивање пореских аката, односно евентуалне измене постојећих аката који су раније донети, на начин на који се објављују општа акта а у циљу обезбеђења транспарентности података и њихове доступности пореским обвезницима, (до 30. новембра текуће године) за наредну годину за коју се утврђује порез на имовину.
Уверења
Уверења по разним основама за физичка лица, правна лица, предузетнике, власнике пољопривредних газдинстава…
Захтев за уверење подноси се лично преко шалтера овог Одељења, путем e-mail-a или електронски преко портала ЈИСЛПА.
E-mail адресе Одељења за локалну пореску администрацију:
Захтеви за уверења су истакнути на сајту општине Ада:
– захтев за уверење за физичка лица,
– захтев за уверење за физичка лица-hu /мађарски језик/,
– захтев за уверење за правна лица и предузетнике.
Утврђивање контрола и наплата пореза на имовину:
Врши се на основу података из пореских пријава , пословних књига пореских обвезника и других података од значаја којима овај орган располаже.
Прати промене у току пореске године за имовину коју стекне, започне или престане да користи или да настане или престане пореска обавеза. Порески обвезник физичко лице има обавезу да у року од 30 дана од дана настанка промене, поднесе пореску пријаву, односно порески обвезник који води пословне књиге, дужан је да до 31 марта сваке пореске године поднесе пореску пријаву са утврђеним порезом за ту годину.
Обрасци за подношење пријава правних лица и предузетника
– ППИ-1
– Прилог 1
– Подприлог
– Прилог 2
Обрасци за подношење ППИ-2 физичких лица
– ППИ-2.
Када се врши овера уговора код нотара односно када нотар доноси решење о наслеђивању , тада електронски прослеђује уговоре-решења о наслеђивању одељењу ЛПА
док се од стране судова не достављају подаци на тај начин стога је потребно да порески обвезник достави копију уговора односно решења како би се настала промена увела у базу података овог органа.
Редовна наплата изворних јавних прихода јединице локалне самоуправе –
утврђивање, контрола и наплата пореске обавезе
Плаћање обавезе се врши на прописане уплатне рачуне који су истакнути на решењима које издаје ЛПА, а то су:
– Решење о утврђеном пореза на имовину обвезника који не воде пословне књиге (ФЛ)
– Решење о самодоприносу на за пољопривреду и шумарство
– Решење о самодоприносу на имовину
– Решење о боравишној такси
– Решење о утврђивању накнаде за оглашавање за сопствене потребе
– Решење о утврђивању накнаде за коришћење јавне површине у пословне сврхе
– Решење о утврђивању накнаде за заштиту и унапређивање животне средине
– Решење за утврђивање комунаклне таксе за истицање фирме на пословном простору
– Решење о утврђивању самодоприноса на самосталну делатност
У оквиру редовне наплате издају се пореским обвезницима физичким лицима кварталне уплатнице по којима плаћање доспева 14.фебруара, 15. маја, 14. августа и 14. новембра текуће године.
У оквиру редовне контроле се проверавају пореске пријаве правних лица и предузетника који се предају електронски на обрасцу ппи-1.
Поступак принудне наплате:
Принудна наплата покреће се увек по службеној дужности и представља порески изврђни поступак.
Закон о пореском поступку и пореској администрацији обухвата поступак обезбеђења наплате и сам поступак наплате пореског дуга , као и уновчавање средстава над којима се спроводи поступак.
Поступак принудне наплате започиње издавањем oпомене.
Опомене за правна лица и предузетнике се издају након сваког квартала.
Опомене за физичка лица издају се 2 пута у току године.
После опомене (уколико порески дужник не плати дуг) следи издавање следећих аката:
-Решењe о принудној наплати: принудна наплата на новчаним средствима (извршење на заради пореских обвезника),
-Решење о упису предбележбе хипотеке на непокретност уписану у катастру непокретности,
-Решење о установљавању законског заложног права-упис хипотеке на непокретности (попис и процена непокретности),
-Решење о продаји непокретности путем усменог јавног надметања.
Наплата заосталих дуговања:
Евиденција контрола и наплата пореског дуга иза умрлих лица обухвата:
– позивање наследника иза умрлих лица и пасивизирање истих
– ажурирање катастарске базе података (индентификација власника парцела или објеката који су преминули)
– идентификација корисника парцела и задужење порезом на имовину у случајевима када је власник парцеле преминуо или није доступан односно познат овом органу.
– преузимање и прекњижавање пореског дуга (иза умрлих лица)
– обрада захтева за прекњижавање (захтеви су истастакнути на сајту општине Ада)
– репрограм пореског дуга (порески дуг на рате).
Остале активности одељења ЛПА
-Утврђивање и идентификација не пријављених и неопорезованих објеката,
-Идентификација нелегализованих објеката у функцији коришћења,
-Поступање по жалбама пореских обвезника.
Битан сегмент рада одељења локалне пореске администрације је висок проценат наплате изворних јавних прихода јер се њиме постиже повећан прилив средстава у бужет локалне самоуправе.